Hubert Zemler (1980) — perkusja
Chyba najbardziej rozchwytywany perkusista polskiej sceny improwizowanej. Obok wspierania licznych zespołów od kilku lat rozwija własne przedsięwzięcia perkusyjne solo lub z udziałem innych artystów tego instrumentu. W 2009 roku zdobył brązowy medal na międzynarodowej Delfiadzie (olimpiadzie artystów) w Korei, w kategorii perkusja solo.
Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Równolegle z klasyczną edukacją i współpracą z orkiestrami symfonicznymi (Opera Narodowa, Sinfonia Varsovia) zajmował się zgłębianiem tajników improwizacji, jazzu i rytmów afro-kubańskich. Jako perkusista jazzowy współpracował między innymi ze Zbigniewem Namysłowskim i Wojciechem Staroniewiczem. Współtworzył takie zespoły jak Alternations, Tria czy Calle Sol.
Na tym polu Hubert Zemler jest artystą dość utytułowanym – wraz z triem Jana Smoczyńskiego otrzymał w roku 2000 Grand Prix oraz nagrodę indywidualną na festiwalu Jazz Junior oraz Grand Prix na festiwalu „Jazz nad Odrą” wraz z zespołem Galaxy (1999 rok).
Współtworzy kilka ważnych warszawskich zespołów sceny niezależnej: Horny Trees, Kapacitron, Slalom (z Bartoszem Weberem i Bartłomiejem Tycińskim), Piętnastka (wraz z Piotrem Kurkiem), Shy Albatross (z Rafaelem Rogińskim i Natalią Przybysz), Pilokatabaza (z Pawełem Szpurą), Opla (wraz z Piotrem Bukowskim), Zebry a Mit (z Kamilem Szuszkiewiczem, Wojtkiem Traczykiem i Piotrem Dąbrowskim), LAM (trio jazzowe w skład którego wchodzą także Krzysztof Dys oraz Wacław Zimpel). Wraz z Pawłem Szamburskim i Patrykiem Zakrockim tworzy trio SzaZaZe, z którym przygotował m.in. nową muzykę do filmów Franciszka i Stefanii Themersonów. Członek eksperymentującej z muzyką tradycyjną formacji Babadag, utworzonej w 2010 roku z inicjatywy Oli Bilińskiej.
Bierze również udział w przedsięwzięciach, które mają niebagatelne znaczenie dla kultury polskiej takich jak: pierwsze polskie wykonanie utworu „Music for 18 Musicians” Steve’a Reicha (zorganizowane przez przez zespół Kwadrofonik) czy koncerty kompozytorskie muzyki współczesnej (Tadeusz Wielecki, Arturas Bumsteinas). Współpracuje też m.in. z teatrem tańca Dada von Bzdulow. W 2015 roku, podczas koncertu inaugurującego festiwal Warszawska Jesień, Zemler wykonał skomponowany przez Helmuta Lechenmana utwór AIR. Współpracował między innymi z Gyanem Riley’em, Agusti Fernardezem, Johnem Tilbury, Felixem Kubinem, Reinaldo Ceballo, grupą Kwadrofonik, zespołem Mitch&Mitch, kolektywem Kawalerowie Błotni. Koncertował w całej Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Korei i Japonii. W ostatnim czasie obok muzyków polskiej sceny współpracuje z amerykańskim klarnecistą i kompozytorem Evanem Ziporynem, z którym wspólnie nagrał materiał na płytę oraz koncertował w Polsce i USA.
Hubert Zemler jako wszechstronny perkusista wypracował oryginalne brzmienie poparte niespotykaną wrażliwością, pomysłowością i niebywałą techniką gry. Jeden z koncertów solowych Zemlera został uwieczniony i wydany przez oficynę wydawniczą LADO ABC na płycie Moped. Jesienią 2014 roku LADO ABC wydało drugi solowy album Zemlera, Gostak & Doshes. Tym razem na płycie znalazły się utwory skomponowane, a nie będące pełną improwizacją, jak w przypadku koncertowej płyty Moped. Nagrania zarejestrowano w podziemiach kościoła pokamedulskiego na warszawskich Bielanach, a w części utworów Zemlera wsparł znany z takich projektów, jak Kwadrofonik, Mitch & Mitch czy Hob Beats Percussion Group perkusista Miłosz Pękała. Dwa lata później ukazał się trzeci solowy album Huberta Zemlera zatytułowany Pupation of Dissonance. Płyta stanowi swoisty hołd artysty dla historii muzyki perkusyjnej oraz jej stopniowego rozwoju na przestrzeni XX wieku. Zemler ma także na koncie wykonawstwo i komponowanie muzyki do filmów i spektakli telewizyjnych.