AżTak Festival - Day 1

Thursday @ 19:00

Warsaw, Poland

CIAŁO: NoMusic | Ciałość | Encore | Heart Chamber

Gig Details

Admission:
free

Venue Details

Address
ul. Barska 29
Warsaw
Poland
Website:

AżTak CIAŁO

AżTak Festiwal 2024 to trzeci letni festiwal Hashtag Ensemble łączący koncerty muzyki współczesnej z warsztatami i spotkaniami w nieoczywistych przestrzeniach Warszawy.

Tegoroczny AżTak Festiwal odbędzie się pod hasłem CIAŁO: zaopiekujemy się naszymi uszami zmęczonymi hałasem, przyjrzymy się naszym ciałom zagonionym w codziennej bieganinie, oddamy codzienne ciężary, leżąc pod rzeźbami-obiektami Intibag, zajrzymy do wnętrza naszych organizmów, a także uwolnimy się od opresyjnych rytuałów kryjących się niekiedy pod płaszczykiem „zdrowego stylu życia”.

Jak co roku Hashtag Ensemble zaprosi Was do miejsc, w których muzyka współczesna nie brzmiała nigdy wcześniej: do wnętrza pięknej, przedwojennej willi na Żoliborzu, do ukrytego w zieleni pawilonu międzypokoleniowego na Sadybie, czy do podwórka-studni na Starej Ochocie. Ponadto w Hashtag Labie co wieczór koncept-programy, wystawy, spektakle i projekcje filmowe. AżTak Festiwal to wspólne odkrywanie miasta latem, a także doświadczanie muzyki współczesnej w domowej atmosferze modernistycznej willi Antoniego Moniuszki.

Opiekę programową nad festiwalem sprawuje Ania Karpowicz ze wsparciem Grupy Kreatywnej Hashtag Ensemble (Aleksandra Demowska-Madejska, Lilianna Krych, Marta Piórkowska, Wojciech Błażejczyk) . Chodźcie z nami!

Dzień 1

Ciałość, miłość, uważność.

Pierwszego dnia festiwalu przyjrzymy się ciału jako miejscu, uważności, miłości i bliskości.

Przed południem spotkamy się w willi na Żoliborzu z chórem kameralnym Sirenes, aby zagrać na własnych uszach utwór “No-music” Davida Helbicha i wysłuchać utworu „Bądź” do wiersza Haliny Poświatowskiej pod kierunkiem Magdaleny Gruziel z udziałem tłumacza języka migowego — Michała Łacha. Uważność na dźwięk połączy ciekawość z głębokim ukojeniem, a my damy wytchnienie naszym uszom, umęczonym codziennym zanieczyszczeniem hałasem. Dziękujemy za współpracę, otwartość i gościnność centrum Satwa Yoga, w którym muzyka współczesna zagości po raz pierwszy.

11:00 Satwa Yoga, ul. Felińskiego 24

No-Music

 

 

Magdalena Gruziel — dyrygentka

Michał Łach — lektor polskiego języka migowego

– na wydarzenie obowiązują ZAPISY pod adresem: kontakt@hashtaglab.pl


Wieczorem zaprosimy słuchaczy do Hashtag Labu na trzy wydarzenia, w których ciało jest domem bliskości, intymności i miłości. Najpierw zabrzmi wystawa „Ciałość” realizowana pod opieką kuratorską Alicji Sobiepańskiej — przyjrzymy się ciału oczyma studentów fotografii, a w tym doświadczeniu towarzyszyć nam będzie warstwa elektroakustyczna skomponowana przez Wojciecha Chałupkę. Do “taśmy” na portatywie guzikowym zagra Paweł Janas, odkrywając połączenia między tym, co widoczne, a tym, co ukryte. Następnie powtórzymy autorski spektakl Liwii Bargieł “Encore” do muzyki Lucii Dlugoszewski, eksplorujący intymność dwóch ciał w miłości, podążymy za tęsknotami i napięciami, jakie jej towarzyszą. Na koniec obejrzymy operę Chayi Czernowin “Heart Chamber”, do której słownie wprowadzi nas Jan Topolski, a muzycznie — Kamila Wąsik-Janiak w utworze na skrzypce solo.


19:00 Hashtag Lab, ul. Barska 29

Ciałość

 

Alicja Sobiepańska — kuratorka wystawy

Wojciech Chałupka — kompozycja

Paweł Janas — portatyw guzikowy


20:00  Hashtag Lab, ul. Barska 29

Encore

 

 

Liwia Bargieł — taniec

Stanisław Bulder — taniec

Zofia Dutkiewicz — flet

Martyna Kułakowska — fortepian

Olga Przybył — perkusja

Bartłomiej Kiełbowicz — scenografia

Karolina Bramowicz — kostiumy


21:00  Hashtag Lab, ul. Barska 29

Heart Chamber

 

 

Chaya Czernowin — For violin solo

Kamila Wąsik-Janiak — skrzypce

Jan Topolski — słowo wstępne

🔸 Współfinansowano ze środków ZAW STOART
🔸Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
🔸Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca