Maciej Nerkowski (1983) — baryton
Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Białymstoku, na kierunku wokalnym w klasie prof. V. Bieleckiej. W latach 2003–2008 odbył studia na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina), uzyskując dyplom z wyróżnieniem.
Współpracował z wieloma wybitnymi artystami, kameralistami, reżyserami. Od 2000 roku wykonuje partie solowe zarówno w kraju, jak i za granicą, często podejmując się wykonań muzyki współczesnej. Obecnie nagrywa i koncertuje wraz z zespołem Hashtag Ensemble. Brał także udział w festiwalach muzyki współczesnej, wśród nich: Międzynarodowy Festiwal Sztuki Perkusyjnej „Crossdrumming Festival”, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” w Warszawie, Sacrum-Profanum w Krakowie, Klang Festival w Kopenhadze oraz Festival Aujourd’hui Musiques w Perpignan, Flâneries Musicales w Reims oraz Festival Novelum w Tuluzie. W 2009 roku Artysta debiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej (spektakl „Lukrecja Borgia” G. Donizettiego), by powrócić na jego scenę w operze I. Xenakisa – „Oresteia”. W 2010 roku zadebiutował natomiast partią Schaunarda w „Cyganerii” G. Pucciniego na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracował z L.T.L. Opera Studio (Laboratorio Toscano per la Lirica) oraz Théâtre de L’Archipel w Perpignan, Filharmonią Narodową w Warszawie, Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu. Na scenie Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie wcielał się w św. Sebastiana w spektaklu „Ojciec”.
Już czwarty sezon z rzędu gra w warszawskim Teatrze Rampa, gdzie wciela się w rolę Piłata w spektaklu „Jesus Christ Superstar”. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej występuje w musicalach „Korczak” Ch. Williamsa (jako Izak), „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (jako Richard Firmin), „Skrzypek na dachu” J. Steina i J. Bocka (w rolach Perczyka i Mordki), oraz „Doktor Żywago” Lucy Simon (w rolach Liberiusza i Gintsa), a także w operach „Traviata” G. Verdiego (jako Baron), „Carmen” G. Bizeta (jako Morales) oraz „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (jako Papageno).
Płyta „IV Symfonia – Symphony on the Mercy of God” Pawła Łukaszewskiego,w której Maciej Nerkowski wykonywał partię solową, zdobyła Fryderyka 2017-nagrodę Akademii Fonograficznej w kategorii Album roku muzyka współczesna.